Mogway's Gezwam

niet veel om te lezen, meestal gezwam enzo

Always look on the bright side of……. work?

Posted by mogway op mei 31, 2007

Nou eindelijk was het vandaag zo ver, na een aantal weken nog eigenlijk niks te weten van wie eruit moeten kregen we vandaag eindelijk wat meer duidelijkheid.

Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb een korte samenvatting. Ik werk in een ziekenhuis, en zoals vele bedrijven (ja het ziekenhuis bij ons is ook een bedrijf geloof me) zitten we in de financiële problemen. Hoe dit gekomen is, tja dat weet niemand (nou ja onnodige verbouwingen en verhuizingen spelen natuurlijk ook mee, en een nieuw operatiecentrum wat geld zou moeten opleveren, maar dat maar 1 operatie per week krijgt…. moet ik doorgaan?).
Althans het bestuur komt er eigenlijk nu pas achter dat het ziekenhuis gewoon diep in de schulden zit, en hoe ga je dit oplossen?
Juist de alom bekende bezuinigingen, dus op materiaal en personeel.
December 2006 vond de 1e reorganisatie plaats, er werd kritisch gekeken naar afdelingen en hoeveel mensen er dan weg moesten omdat er te veel zouden zijn. In december was ik er al bij yeah, maar werk er nu nog steeds net zoals meerdere boventalligen (ja mooi duur woord voor je kunt oprotten).
Ergens in april kregen we te horen dat het dus echt ernstig was en dat er minstens 255 banen zouden moeten verdwijnen. Het probleem is ook dat sommige banen door meerdere mensen wordt gedaan dus het werkelijke aantal dat eruit moet ligt veel en veel hoger.

Zo nu de laatste ontwikkelingen, de vakbonden zijn het er niet mee eens dat er gedwongen ontslagen gaan vallen, en de OR vertrouwd het ook allemaal niet meer, dus onzekerheid alom. Maar vandaag zou daar eindelijk verandering in komen.
Dus wij met heel de afdeling naar de kapel in het ziekenhuis (ze zullen die locatie wel gekozen hebben omdat we dan niet zouden vloeken of zo🙄 )
Tis nog al een eindje lopen naar die kapel, dus vertrokken we vroeg van de afdeling, daarna met z’n allen in de lift……………….

FOUT

Op dat moment kwam mijn ergste nachtmerrie uit, we zaten met 13 mensen vast in de lift😮😥
We hadden omhoog moeten gaan en gingen dus naar beneden, en toen ging de lift niet meer omhoog, of de deur ging ook niet meer open.
Toen pas zagen we met z’n 13en een heel klein bordje dat er maar 6 mensen in de lift mochten staan😦
Ja maak dat bordje dan wat groter sjies, maar ja we zaten mooi vast.
En een collega dacht lollig te zijn en begon nog een partij te springen😮
Ik had het gewoon niet meer, tis altijd al mijn angst geweest om vast te komen zitten in een lift en als je claustrofobisch bent is dacht ook niet echt heel erg goed voor je.
Gelukkig was er iemand van de technische dienst in de buurt, dus al met al hebben we iets van 5 minuten vast gezeten of zo, maar ik had het gevoel dat het veel en veel langer was.

Maar goed toen we eindelijk eruit konden moesten we nog naar boven, veel mensen pakte daarom ook de trap🙄
Eindelijk in de kapel aangekomen kregen we een enveloppe met daarin het overzicht van de FTE (banen zeg maar) die komen te vervallen.
Tja ik lig er al uit maar op mijn oude afdeling en huidige afdeling moeten er helaas ook nog mensen weg.
Om naar niet te spreken over mijn oude chef die eruit moet, bijna alle hoofden moeten weg.

Maar eigenlijk weten we nog niks, want namen zijn er nog niet bekend, ja behalve van de mensen die alleen op een functie zitten en die eruit moeten weten het, maar van de afdelingen weten we nog steeds niks, dus we zijn weer net zo ver als eerst.
De vakbonden en de OR zijn nog steeds tegen gedwongen ontslagen, dus nu worden die voorlopig uitgesteld.
Dat is wel een plus puntje voorlopig vallen er dus nog geen gedwongen ontslagen maar wordt iedereen wel sterk aangemoedigd om een andere baan te zoeken binnen of buiten het ziekenhuis.
En ik? Tja ik solliciteer er op los maar soms hoor je gewoon nooit meer iets………………
ach ja komt allemaal wel goed ooit

8 Reacties to “Always look on the bright side of……. work?”

  1. rosiewosie said

    Wow, vastzitten in de lift lijkt mij ook niks. En dan nog zo’n idiote collega die begint te springen. Brrr… 13 mensen… 13 is toch een ongeluksgetal ofzo?

    Het schiet niet op hè, met de banen en het ziekenhuis enzo😦 Ik ken het probleem met solliciteren, dat je bijna nooit een reactie terugkrijgt als je wordt afgewezen. Dus dan wacht je maar en je wacht en je wacht, totdat het wel heel lang gaat duren en je zelf tot de conclusie komt dat je het niet geworden bent, blijkbaar. Ik hoop dat je snel wat vind…

  2. mogway said

    lol ja kwam toevallig zo uit met z’n 13en🙄 iedereen werd ook gelijk boos op die collega, gelukkig werkt hij volgende week voor het laatst😆

  3. Starrats said

    Mij lijkt het ook eng om in een lift vast te zitten. Moet er niet aan denken.

    En succes met solliciteren, ik ken het probleem ook helaas. Je hoort niks en als je al wat hoort is het een brief waar in staat dat ze je brief bewaren, maar dat ze op dat moment wel een ander hebben gekozen. Solliciteren sucks.

  4. rosiewosie said

    Hij wou misschien een spetterend einde (voor zichzelf)?😆 mafketel😛

  5. mogway said

    @ starrats ik stuur eigenlijk nooit open sollicitaties om die reden, ze zeggen wel dat ze je cv bewaren maar volgens mij gaat hij gelijk alweer de prullebak in😆
    LOL leuk kopje voor een nieuwe blog solliciteren sucks🙄

    @ roos van mij mag ie als hij mij maar niet meeneemt😆

  6. Edwin said

    Vast zitten in een lift lijkt me geen pretje. Gelukkig is het goed afgelopen.
    Die ene figuur kwam zeker aandacht tekort, vandaar dat hij het deed. Je komt rare gasten tegen soms.
    Succes met het solliciteren.

  7. Nathalie said

    Hee Moggy,

    Zelf moet ik er ook niet aan denken om in een lift vast te zitten. ieuw. Als een stel sardientjes in een blik.
    Binnenkort zit ik misschien ook wel in dezelfde situatie. Voorlopig is er nog genoeg werk tot het einde van het jaar maar ligt er maar aan wat dan de werkvoorraad is. Tot die tijd maar gewoon lekker verder werken en zolang ik nog niet hard boventallig (ja dat woord kennen ze bij ons ook :-)) ben zal ik ze zo lang mogelijk een poot proberen uit te draaien. Heel veel suc6 met de sollicitaties en de gesprekken die daarop volgen.

  8. mogway said

    ugh dat is wel balen Nathalie😦

    het is hier ook allemaal nog niet zeker, misschien dat ik nu wel op crediteuren voor vast mag blijven omdat ze te weinig man hebben, maar ja dat is ook allemaal nog afwachten en zeker weten doe je eigenlijk nooit😦

    Jij ook heel erg veel sterkte met wat er komen gaat, en we moeten een keer met Kano wat gaan drinken😉

Geef een reactie

 
